Co je to FPSCORE?

FPSCORE je multiplayerová střílečka postavená na základu Quake III Areny. Hra obsahuje mapy, které jsou částečně inspirovány skutečností (stanice metra Muzeum, radar v Brdech a Stoky), ale i sci-fi mapy a klony map z Counter-Strike (jmenovitě Asault, Dust). FPSCORE obsahuje původní grafiku (textury i modely), zcela nové zvuky a hudbu. Hra je kompletně v češtině.

Jsem naprostý začátečník, jak se to hraje?

Ehm, vážně existuje někdo, kdo nezná Quake III Arenu? Právě z ní naše FPSCORE vychází! Tak tedy, základním cílem je postřílet ostatní hráče. Ve hře se pohybujete standardně klávesami WASD, myší se pak rozhlížíte a míříte. Levým tlačítkem střílíte. Sbíráte munici, energii si doplňujete u lékárniček a... střílíte. Za každé zabití nepřítele získáte frag, za každou sebevraždu vám je bod odečten.

Pokud jste začátečníci, doporučujeme krátký trénink pouze s počítačovými protivníky, na internetu byste patrně příliš úspěšní nebyli. Počítačové protivníky (neboli tzv. boty) si můžete dle libosti založit v menu HRÁT > VYTVOŘIT, kde si v levém pruhu nastavíte počet botů, zvolíte jejich model a obtížnost. Pro začátek zvolte nejnižší postupně „zátěž“ zvyšujte.

Co všechno můžu hrát?

FPSCORE jde hrát několika různými způsoby. Hráč může hrát buď to „offline“ (tedy pouze na svém vlastním počítači nebo na lokální síti) nebo online, tedy na internetových herních serverech.

Důležité upozornění: pro funkční hru na internetu je nutné povolit fpscore.exe pro komunikaci ve firewallu. Pokud ve hře vidíte po kliknutí na položku HRÁT v hlavním menu seznam serverů, je vše v pořádku a můžete se připojit. V opačném případě je třeba povolit hraní hry přes internet. Toto povolení by mělo proběhnout standardně dotazem operačního systému při prvním spuštění hry, v případě problémů si povolte fpscore.exe ručně. Výjimečně jsme pozorovali problémy s dalším software typu Eset Internet Security – potíže zpravidla vyřeší manuální udělení výjimky fpscore.exe.

Co všechno si mohu nastavit?

Cokoliv! Hra vychází ze základu Quake III Areny, takže její menu budete pravděpodobně velmi dobře znát. Lze si přenastavit veškeré ovládání i nastavení grafiky – konkrétně si můžete například vylepšit antialiasing, který jsme z důvodu optimalizace běhu přednastavili na hodnotu 2x. Chcete-li naopak hru urychlit, můžete jej vypnout příkazem „r_multiSamples 0“ na konzoli. Znalci Q3A ocení podporu většiny dalších konzolových příkazů.

Proč je ve hře reklama?

Partneři soutěže nám poskytli nezbytné finanční zázemí pro úspěšné dokončení hry a bez jejich přičinění by hra nemohla být zdaleka tak dobrá, jaká je. Úzkostlivě jsme dbali na to, aby reklamní pokrytí ve hře nebylo otravné a výsledek navíc podle našeho názoru přispívá realitě prostředí (i ve skutečné stanici Metra jsou přece reklamy). Mějte tedy naše reklamní partnery stejně rádi jako my!

Mám problém, něco mi nefunguje, co dělat?

Problémy se stávají a jsou od toho, aby se řešily. Kontaktujte nás na bugs [zavináč] fpscore.cz a problémy společnými silami zdárně vyřešíme.

TIPY A TRIKY

To hlavní co potřebujete vědět, je existence tajné místnosti. Nachází se v mezipatře při přestupu mezi trasami A a C a najdete jí za velkým (z druhé strany mimochodem průhledným, pozor na to) billboardem G2. Tajná místnost G2 obsahuje speciální power-up, který se tu obnovuje každých 90 vteřin. Jeho efekt se generuje zcela náhodně ze tří různých variant – neviditelnost, regenerace a Quad Damage (čtyřnásobný efekt střel). Nemusíme dodávat, že jde o značnou výhodu, takže si objevení G2 power-upu hlídejte. Jak? Napovíme – naslouchejte zvukům!

Další velmi zásadní rada se týká energie. Na rozdíl od Quake III Areny tu nenajdete sebratelné lékárničky. Zvolili jsme způsob ze série Half-Life, tedy lékárničky na zdi. Stačí se k nim přiblížit a energie se postupně navyšuje až na 200 bodů (pak klesá až na stovku). Nezapomínejte ale také na neméně důležité brnění. Ve hře jsou dvě brnění v hodnotě 50 bodů a jedno v hodnotě 100 bodů, které je skutečně účinnou cestou k přežití kdejaké přestřelky (najdete jej v zadní chodbě). Všechna brnění se obnovují po 25 vteřinách.

Způsob fungování zbraní (obnovují se po pěti vteřinách) a munice (obnovuje se po čtyřiceti vteřinách) patrně objasňovat nemusíme. Jen si dovolujeme doporučit, abyste kromě nejoblíbenějšího raketometu a Rexona Gunu používali i základní kulomet (naše redakční testy ukázaly jeho solidní efektivitu, jakkoliv se to nezdá) a především granátomet, který je schovaný v zákulisí. Není nic lepšího než z bezpečí házet granáty dolů po eskalátorech. A ještě tip pro ty co neznají Q3A – pravým tlačítkem můžete všechny zbraně zazoomovat. To se hodí zejména při střílení Rexona Gunem na velkou vzdálenost.

Pokud si chcete v metru pohrát s cheaty, spusťte hru pomocí konzole (aktivujete jí tlačítkem ~) příkazem „devmap metro“. Nyní lze použít cheaty (opět zadané na konzoli) „noclip“ (procházení zdí, zadejte podruhé pro deaktivaci), „give all“ (obdržíte všechny předměty) a „god“ (nesmrtelnost). V takovém případě můžete hrát proti botům, ale nikoliv proti živým hráčům. Můžete si také prohlédnout rozpracované verze obou dalších map, Radaru v Brdech a Stok – stačí zadat na konzoli příkaz „devmap mil“ nebo „devmap stoky“.

Chcete-li si pohrát se zdrojovými kódy FPSCORE, máte jedinečnou příležitost. Zdrojáky najdete po instalaci hry v archivu src.rar a jsou kompilovatelné s MS Visual Studiem C++ Express. Budou vám pravděpodobně chybět knihovny CURL, OpenAL a SDL – ty si stáhněte a posléze nastavte cesty na hlavičkové soubory (pro kompilátor) a knihovny (pro linker) v projektu Quake3. Pokud nevíte o čem je řeč, pak to raději ani nezkoušejte, ale můžete nás zkusit kontaktovat přes tento web.

Rozdíly oproti Quake 3

Narozdíl od Quake 3 jsou většinou použity lékárničky inspirované hrou Half Life. Najdete zde i rozbytné stěny. Hra obsahuje zcela jiné zbraně než Quake 3. A to buď s novým modelem a vlastnostmi, nebo úplně nové, které se dosud v Quake 3 nevyskytovaly.

FPSCORE